Katica csoport

Óvodapedagógusok: Andok Beáta és Orsós Zsanett

Dajka: Kárpáti Györgyné Marika néni

 

A csoport létszáma 22 fő. 20 nagycsoportos és 2 középsős gyermek jár a Katica csoportba.

A nemek szerinti megoszlás aránya a következőképp alakul: 11 kisfiú és 11 kislány jár a csoportba.

 

“Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket, hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát, hozzanak szerszámokat, vágjanak fát, hanem keltsd fel bennük a vágyat a nagy, végtelen tenger iránt.”

(Antoine de Saint-Exupéry)

 

 

A nevelési év kezdete előtt az óvodapedagógusok minden csoportba járó gyermekhez ellátogattak. A családi háttér megismerése sokban segített bennünket abban, hogy a gyermekekkel egy bizalmas kapcsolatot alakítsunk ki. A következes és szeretetteljes óvodapedagógusi hozzáállás a beilleszkedés sikeréhez járult hozzá, bár a határok betartása néhányuknak még nehézséget okoz.

 

 

 

 

A játék alapvető és legfontosabb tevékenységünk. A nagycsoportos gyerekeknél a közös együttműködésen alapuló szerepjátékok dominálnak, amik gyakorlására megfelelő helyszínek állnak rendelkezésükre.

 

 

 

 

A reggeli érkezéstől kezdve kisfiúk a legtöbb játékot a szőnyegre szervezik, építkeznek, autópályát raknak össze, közkedvelt az új markoló, daru és lánctalpas autó. A mesékből, valamint a hétköznapjaikból szerzett élményeket, eseményeket játsszák el. A kislányok is sokszor építenek a szőnyegen, de rájuk inkább a park, baromfiudvar építése a jellemző.

 

 

 

 

A szerepjátékok közül a babakonyhában a vendéglátás, sütés, főzés, a boltos játék a kedvelt tevékenység, a kisfiúk körében pedig az orvosos játék. Ebben a nevelési évben kialakítottuk a „Katica Büfét”, ahol pizzát, sültburgonyát, hamburgert, wimpit és hot-dogot lehet vásárolni. Ez a tevékenység még új számukra, a játék gyakoroltatása kiemelt feladat napjainkban. A kislányok nagyon szeretnek a „Jelmezsarokban” található hercegnős ruhákba bújni és eljátszani a különböző szerepeket.

 

 

 

A szőnyegen sokszor piknikeznek a kislányok, melyre szívesen hívják meg társaikat és a felnőtteket is. A rajzos asztalnál vághatnak, ragaszthatnak, színezhetnek, rajzolhatnak és gyurmázhatnak a nap folyamán bármikor a gyermekek.

Fontosnak tartjuk a képességek fejlesztését, az életkori sajátosságok figyelembevételével. A mindennapokban olyan játékos helyetek teremtésére törekszünk, amely a gyermekek érdeklődésére, előzetes tudására, szerzett tapasztalataira épülve segítik elő az ismeretszerzést, valamint a megismerő funkciók fejlődését. Ebben a folyamatban fontosnak tartjuk a differenciálást. Törekszünk arra, hogy a gyengébb képességű gyermekeket ne érje kudarc, igyekszünk számukra is biztosítani a sikerélményeket.

Célunk, hogy a nevelési év folyamán összetartó közösségé kovácsolódjunk, törekedve arra, hogy a közösségben minden kisgyermek örömmel lépje át reggelente az óvoda kapuját, a csoportközösségünkbe a gyermekek jól érezzék magukat, figyeljenek egymásra, tegyenek egymásért, valamint megállják a helyüket az iskolában.